tirsdag 4. august 2015

August - en sommermåned til!

Forrige uke. Noen hadde ferie, andre hadde søkt tilflukt i sengen. Atter andre var bare litt nedkjørt og så andre veier enn verktøykasser og materialstabler. Rolig uke på byggeplassen, med andre ord.

Men mandag morgen var det plutselig full fart. Bare én snekker riktignok, men hoppende opplagt forserte han etasjene i stillaset utenom trappene. Smilende. Noen har hatt utbytte av ferie! Vips var nordveggen ferdig med kledning og den nydeligste tilpasning til strøminntaket.




Flere innfødte assistenter i aksjon- som i dag med noe de(vi) ikke kan - mur. Lokal innsikt i hvordan bygge pyramider - spett og enkle fysiske lover i praksis. Moro.













Og resultatet? Fantastisk! Forbedret utsikt. Her skal det bli trapp på forsiden, så det blir ingen ny kant. Plutselig er plattingen en del av stueutsikten. Planer som blir realisert - og viser seg lure - er gull for en trett tirsdagsmorgensjel.


For det er ikke lenge den paradisiske tilstanden varer. Klokken syv pling er på på'n igjen. Banking resulterer i ny utsiktsreduksjon - hammer og slegge måtte til for å få byggverket på plass.
Stillas er løftefullt. Snart oppløft?


Eg er berre
ei sleggje.
Eg stend der no.
Eg lyt berre til
når det røyner på.

Helten Hauge 1966 (Dropar i austavind)

6 kommentarer:

  1. Åh, dette er så utrolig spennende! Én snekker høres passe ut for meg. Jo flere snekkere, jo mere bråk? Antar jeg?

    SvarSlett
  2. Tenker det gjør susen med noen driftige snekkere ute :) Dette blir så bra.

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Sees vi på Hamar til helgen?!

    SvarSlett
  4. Det er så spennende å følge med i dette prosjektet. Kjekt å få se fremdriften på denne måten. Gleder meg til resten. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  5. Deilig å få påbegynt prosjekter som man har planlagt lenge. Gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett
  6. Det er så spennende. Jeg gleder meg til å se det ferdig. Det blir bare så herlig!

    SvarSlett