mandag 31. oktober 2011

Ferdig! Å nei

Det begynte så bra. Soloppgangstur på morgenkvisten. Kajakkene var heldige i går, og fikk seg en uventet liten runde.



I dag har jeg forsøkt å plante de siste plantene. De tre kassene kom i jorden, og seierkaffen ble inntatt!  På seiersrunden ble det oppdaget nye potter med planter. Tilbake til start.

Denne rutinen ble gjentatt 3 ganger. Det dukket opp kasser og potter, trær og småplanter. Nå begynner det å mørkne allerede, men jeg har fått de fire siste clematisene i jorden.  Gleden var stor over å være planteajour!

Men da jeg skulle sette bort trillebåren, fikk jeg øye på en kasse med 12 små mispler.  Så lenge var Eva i paradis. Eller var det Adam?  Det var iallefall ikke meg.  Så i løpet av natten må jeg finne et lurt sted å sette opp tre meter hekk.





7 kommentarer:

  1. Hahahaaaaaaaaaa Ikke småtteri du fant heller da. 3 meter hekk bare liksom fniiis. Nåja luksusproblemer åkke som.:))

    SvarSlett
  2. Tre meter babyhekk tar ikke mye plass, da. Nedi en stor kasse, bakom det meste. Men ja, det er kanskje luksusproblem - det er meldt mildt lenge :-)

    SvarSlett
  3. For et fantastisk bilde, Maria. Det beste jeg har sett på lenge!

    ære være deg for utholdenheten din med planting. Jeg er så hagelei, at bare en ekstremt mild vinter kan redde en del av det som står i pottene ;-)

    SvarSlett
  4. For et bilde!!! Hjelpes altså :D

    Du finner sikkert noen meter et sted :lol:

    SvarSlett
  5. Et fantastisk bilde, ja!
    Men, da du kjøpte hekkplantene, hadde du en plan for hvor de skulle, eller var det 'må-ha'-planter? ;)

    SvarSlett
  6. De ble kjøpt og plantet etter en plan, ja - og deretter gravd opp igjen og erstattet med bøk som var 180 høy. Misplene er bare 6o cm, og bruker vel noen år på å bli 5 meter, eller 10 eller hva de blir..... Trenger du dem, kanskje?

    Det er flere av morgenbildene i en nyere post :-)

    SvarSlett
  7. Tenk å "finne" et par Austin-roser - hihi!

    Ordet IA-bedrift får det til å koke... En "IA"-bedrift jeg kjenner godt bruker alle midler på å kvitte seg med langtidssykemeldte. Når lange kamper med tillitsvalgte etc gjør at det til slutt finnes en god ordning...da slår de seg på brystet og skryter av å være en god IA-bedrift.

    Litt sånn er det vel med hele systemet. Lykke til med din vei.

    SvarSlett