mandag 12. august 2013

Aktivitetsrapportering

Dag og tid, nynorskavisen har gullkorn på siste side. Hadde iallefall, det er en stund siden jeg fikk den i kassen. Stjernegullkornet var: Luksusproblem krev óg ei løysing! Det er veldig sant.

Jeg har altså alt for mange trær. Noen store og mange små. Som det fremgår av tidligere innlegg er det lange lister, og hver oppføring krever plass. Den lekre, frodige og blomsterfantastiske dagliljehekken som har stått på samme sted i tre år, må dessverre flytte. Den har ikke gjort annet galt enn å stå i noen andres ekspansjonsområde. Litt trist.

Sånn så det ut da den var lykkelig nyplantet, med Stenbedet i forkant.



I kveld, i dårlig lys, men nesten samme vinkel. Hullene er dagliljer jeg nettopp har gravd opp.










I går og i dag. De kaller det visst fremskritt, og det har allerede krevd masse jobb.














12 kommentarer:

  1. Jeg kommer til å legge opp til en skikkelig skogstur hos deg neste sommer for å beskue ferdig resultat. :) Er i hvert fall helt sikker på at dette kommer til å bli veldig bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt noen har trua - selv har jeg Thomastendenser akkurat nå. Takk for oppmuntringen!

      Slett
  2. Masse jobb ja, men så flink du er! Jeg syntes dagliljehekken var flott, men skjønner at de må vike plassen for andre ting. Jeg har selv fjernet en enkelt daglilje som sto veldig i veien i dag, og da tenkte jeg på deg og måtte fortelle min hageelskende mor om hekken din, :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagliljehekk var vellykket - så jeg lager en ny en at annet sted. Anbefales! Men det er mer jobb enn jeg trodde, gitt! Så hyggelig - hils din mor :-)

      Slett
  3. Ja, noe må alltid vike for fremskritt tror jeg. Du har skaffet deg mange trær, og da må en jo prioritere de så klart. Dagliljer kan gro nesten hvor som helst...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en fin ting med dagliljer - de er ikke kresne. Og de skal få en fin hekkeplass i solen et annet sted. Gleder meg til jeg kan begynne å putte ned trær

      Slett
  4. Gosh for en jobb du har gitt deg i kast med! Tipper det blir knallflott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det blir nok fint. Litt ille når før-bildet er det fineste...

      Slett
  5. Jeg kom bare lige forbi.
    Hvor har du en smuk have. Dejlige billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlett
  6. Nyinnkjøpt ceder fra i år, den på nestnederste bilde? Overlevde den du hadde sist vinter/vår? Min klarte seg, men ble litt redusert i toppen. Synes dagliljehekken din var fantastisk! Får håpe du ikke har gjort noe overilt, men at de får det bra på annen plass. Som du har tryllet med haven din, siden du overtok!

    SvarSlett