tirsdag 5. februar 2013

Liten tirsdagstur








Du fugl i meg
- jeg kjenner vingen din.
Jeg kjenner nebbet hakke - hakke
mot sprinklene i brystet mitt. Jeg vet
du er en fange her.
Men vent
en liten stund.
Bare en liten stund,
så er du fri,
du fugl i meg.






Rolf Jacobsen, Tenk på noe annet, 1979


























Trær i haven i februar.
Det er grått og blått, litt brunt og hvitt.
Hadde det vært inne, ville det vært veldig moderne.
Selv hunden matcher.





Ikke før og etter, men sommer og vinter. Lettere å identifisere Clematis texensis Princess Diana og Clematis viticella Alba Luxurians på sommerbildet. Det er tatt tidlig, før Alba takker for seg og Minuett tar over som partner for Diana.

Om vinteren er det ikke bare alle katter som blir grå. Ikkenedklipte clematiser blir også grå. Og ugjennomtrengelige.








2 kommentarer:

  1. "Hadde det vært inne, hadde det vært veldig moderne". Heldigvis er det ute. Håper du ikke fryser. "Vent på meg,.. Husk at jeg er liten og at jeg er våt på bena." Fint med Jacobsen slik om vinteren. Nesten "I januar". Tømmerstokker. Snø. Ble glad da jeg så irisene dine tidligere på kvelden, men så forsvant passordet og replikken ble borte. Lurer på å lage blogg, men klarer meg egentlig helt utmerket med din og Martin sin. Til tanker. Og brifinga får vi ta annetsteds. Sier det igjen, Maria, Ikke helt Eden, mer jordisk, svært nært, en lund, en oase.
    Erik

    SvarSlett
  2. Stille farger for tiden. Den matchende hunden er begeistret, uansett...

    SvarSlett