onsdag 29. juni 2011

Det var en deilig, deilig dag

Besøk i Strandhuset nå om dagen. Og full fart fremover. Selvdrevne gjester som ordner opp med bed og drivhus, planter i bed fra bortgjemte potter og unner seg en strekk i solen. Og en kaffe og en limonade i ny og ne.

Det blomstrer i de beddene som ble laget i fjor. Mari har tatt bilder - her av et rosebed. Innimellomplanting av digitalis tok kanskje litt overhånd...   og den blå Campanula persicifoila'en - fagerklokke -  kom opp midt i en rose. Den er så nydelig at jeg bare må la den stå - og håpe at rosen kommer et annet år.

Og så ble det middag



Det er gamle skuggar
du syng for,
Skugger av
deg sjølv.

Ufødde syner trugar
din dag, -når
skal du gjeva
dei liv?


Enno er det tid,
meiner du,
-graset er enno
grønt.


Det kan bli en spennende høst. Jeg håper det er riktig at det er tid. For det er utvilsomt grønt  :-)

7 kommentarer:

  1. Vi må satse på at det er tid og nå er det meldt godt plantevær i lange tider. Jeg skal ut å dele stauder, tror jeg.

    SvarSlett
  2. Her var det masse fint å kikke på :) Veldig koselig blogg også, tror ikke jeg har vært her før. Ha en god dag :)

    SvarSlett
  3. Fikk du delt stauder, Anne Mari? Her er det utenkelig å dele - det er mer enn nok som det er. Deling skjer bare om det er noen tilstede som vil ha det avdelte :-)

    Hei Kari. Så hyggelig at du sa fra at du hadde vært her. En god dag og helg med - til deg også!

    SvarSlett
  4. Neida, somla altfor lenge på jobb, gutta forlangte middag, og vips så kom regnværet. I morgen kommer en ny dag. I følge YR kan jeg dele stauder i minst en uke til.

    SvarSlett
  5. Mmm! Så flott med digitalis og fagerklokke i ulike nyanser! Tror jeg må så noen frø i høst... :-D
    Ha en riktig fin sommer!

    SvarSlett