torsdag 19. mai 2011

Rett før det braker løs

Dette er en statuspost. Sånn ser det ut i kveld.


Vi har hentet terrassebord og litt 2x4. Både tynne, smale og tykke, brede. Og smålekter til å lage ruter av.  En tur til, så har jeg nok handlet det vi trenger, men det spørs om jeg rekker det i morgen.

Jeg har lagt ut noen terassebord for å ha noe å starte med når sisteplanleggingen skal gjøres i morgen formiddag. Høydeangivelsene mangler, men kommer! Jeg har kjøpt vannvater! I morgen klokken 16 eller så kommer gravemaskinen. Gjett om jeg gleder meg.







Gjerdene har nabodamen klaget på til kommunen, og de skal reduseres litt i høyden. Og det skal bygges litt flere meter, så Delphi får tilgang til mer av haven. Det blir bra!

Plankene på nå-bildet tilsvarer drømmebeddet på bildet her. Og det lille (og fremdeles midlertidige) grønne gjerdet skal flyttes så det ikke deler langbeddene i to.




Men de største endringene vil komme foran huset. Foran i betydningen "mot vannet". Hull til dam, bygge "ås", grave ut til platting, og høyne nivået i den nye Bøkehaven. Jeg kan knapt vente nå! Kameraet skal være med i hele helgen - jeg håper iallefall jeg husker å ta bilder.

8 kommentarer:

  1. Dette blir spennende å følge med på! Lykke til med prosjektene.

    SvarSlett
  2. Herlig og spennende prosjekt! Gravemaskin er bra, da går det unna :)

    SvarSlett
  3. Oy dette blir fint(drømmehage)med blomster,sjø og utsikt.
    Ha en fin hagedag , Marit.

    SvarSlett
  4. Lykke til !!!
    Gleder meg til bilder og se det "live".

    SvarSlett
  5. Her trenger vi alle "lykke til"er vi kan få. 20 kv2 ventebed må tømmes før 16. Men hvor???

    SvarSlett
  6. Hei Maria:)
    Så hyggelig at du kom innom meg:)
    OG vi er jo "sambygdinger" fant jeg ut! Du steinsnes og jeg sentrum:))
    Lykke til med gravejobben,Jeg følger deg videre:)

    SvarSlett
  7. Jeg venter på rapport;o) Forsøkte å ringe, men skjønner at det er travle tider, LOL... Ps: trenger liste over alle iriser som er daua... De har visst hatt en eller annen sopp, og jeg vil prøve å klage til Schreiners...
    Håper du kommer i mål denne helgen;o)

    SvarSlett
  8. Hei:) Spennende prosjekter du har og mange muligheter. Jeg vil gjerne følge deg å se utviklingen. Ønsker deg ei fin uke.

    SvarSlett