torsdag 26. mars 2015

Mer mars enn vanlig

Det er mars. Jeg vet det, og forholder meg til det. derfor fikk jeg ikke panikk da det ble hvitt i går. Og det ble borte igjen i løpet av dagen, slik jeg hadde tenkt. 

Men nå.  I dag morges var det ganske mye sne. Og siden har det fortsatt. Sneen har gått fra lett og luftig til tung og våt den siste timen. Det pleier å være kombinert med at det blir mindre av den. Ikke i dag, det vokser fortsatt. 

Bildene er fra klokken halv ni og klokken halv ett. Og det sner enda mer. Nå er jeg ikke like overbevist om at det snart slår over til regn og at det vil fjerne dynen i løpet av dagen. Selv Palmesypressen protesterer og klarer ikke holde seg samlet. Ytre venstre har problemer, og jo mer det sklir ut, jo større blir presset. Jeg håper det er tæl nok til at situasjonen retter seg opp når været slår om og at det ikke blir behov for enda et bilde i denne serien.


5 kommentarer:

  1. Det er ganske rart å se, men du har jo rett i at det fortsatt er mars. En skikkelig snemåned. Stilige bilder.

    SvarSlett
  2. Ja, nei, 1/2 meter var litt mye på én gang, men det smelter vel raskt... Får trøste oss med at roser, busker, klematis osv trenger alt vann de kan får på denne tiden!

    SvarSlett
  3. Regner med at snemengden har minket litt idag, og dessuten at ytre venstre har problemer er vel ikke noen nyhet..;-)

    SvarSlett
  4. Mars er lunefull, men heldigvis så forsvinner snøen som regel fort i mars=) God påske til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Akk ja , vi kjenner på kontrastene vi også :-)) Jeg skjønner du ikke kunne motstå den fristelsen! God påskehelg!

    SvarSlett