tirsdag 10. mars 2015

Sol - ikke bare på himmelen

 Jeg har innsett at det ikke er så ille med gult. Alt til sin bruk, men til vårbruk er gult suverent. Det er blitt adskillige gule krokustuer nå - og bare siden i går har det kommet nye. Gjennom gammelt løv og døde stauder stikker de hodene frem. Botaniske krokus er bare lekre. Mine er mindre og tidligere enn de "vanlige" og jeg er redd det ikke kan bli nok av dem.

Crocus chrysanthus Cream Beauty og Crocus chrysanthus Fuscotinctus



Cream Beauty vant i solskinnet i Strandhushaven i dag. Jeg måtte åpne drivhuset og ta ut en stol for å kunne sitte og nyte synet. Ulltepper, varm te og haveblad. Men jeg fikk ikke lest noe, jeg klarte ikke å ta øynene fra alle de små undrene som popper opp nå. Jeg er blitt våravhengig!



8 kommentarer:

  1. Deilige crocus du byr på. Her venter vi på littsolskinn sånn at de åpner seg :-)) Det er lovet i morgen!

    SvarSlett
  2. Mina första har slagit ut, och då vet man att det är vår. Lycka till!

    SvarSlett
  3. Herlig! En blir lykkelig av et sånt fargeteppe nå om våren når ikke så mye annet blomstrer!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  4. Krokus er så fine når de danner tepper. Mine er kommet opp med blader, men ikke blomst ennå. Jeg har for første gang satt ned en del botaniske. Venter i spenning. Lykke til!

    SvarSlett
  5. Åh, noen ganger er det vel et lite fortrinn å bo sørover ved stranden....
    Ser fram til de der... men snøen ryker raskt i varmegrader og vind!

    SvarSlett
  6. En av de blommor vi väntar spänt på nu till våren så fin och lyser upp den mörka josden
    Ha en fin och skön mitt i veckan och lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
  7. Langt fra ille med gult og gul krokus er vakkert.
    Ha en fin dag.
    Mormor

    SvarSlett
  8. Så vakre de er, og de ser ut som små soler!

    Lykke til!

    SvarSlett