onsdag 25. mars 2015

Lov og dam


Joda. Da ble det tett i det oppdagede hullet i dammen. Vannstanden står helt klart over. Men vanstanden har sunket, ergo er det flere hull.  Trøsten er en gamle lønnen. Den er fin åkke som!

Skal lete og tette hull et ukjent antall ganger til?  Eller fortsette plan A med å skifte damduk? Vanskelige spørsmål trenger grundig overveielse. Jeg fyller opp en gang til og ser om det bare var en glipp....

Vi arbeider med lovspråk for tiden. Hvis du også er opptatt av det, er det er spennende konferanse snart. Se her  Dagens gruk er et lovspråkskrubbegruk som jeg selvfølgelig ikke står inne for:

Det du formulerer klart
modbevises i en fart.

Det du maler i det dunkle
vil som visdom længe funkle.


4 kommentarer:

  1. Hei! ;) Så kjekt å hilse på! Egentlig litt rart at det går så mange år når vi sikkert har mange flere felles hagekoblinger.

    Synes du skal nyte dammen din, og særlig den flotte speilingen av treet. Kanskje du bare skal håpe på mye regn? hmmm ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. I lige måde - veldig hyggelig :-) Og det gikk visst litt troll i ord med det regn-forslaget ditt. Mye kaldt regn!

      Slett
  2. Vakkert bilde! Ja lykke til med lappingen, jeg har noen vage minner om sykkeldekk... Og gratulerer med finaleplass! Du har fått en stemme av meg :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempesykkedekk... som man ikke kan stappe ned i en bøtte heller. Takk for finaleplassbeskjed - nå skal jeg gå og titte. Med kvaliteten på dine bilder er du vel i den finalen selv?

      Slett