tirsdag 10. mars 2015

Den allerminste Frøken Rosa!


Moseplassens X-faktorkonkurranse holder på nå. Masse deilige bilder av rosa sommerblomster. Mitt bildearkiv er dessverre sykt og utilgjengelig for tiden, så jeg får klare meg med det som haven kan komme med, nå tidlig i mars. 

Jeg trodde på søndag at blåveien springer ut på kommando. De gjør ikke det. Knoppene er akkurat like små i dag som da, selv om planten har hatt glassklokke over seg det siste døgnet. Det har blåst stiv kuling her... 

Men det går an å se at hun skal bli rosa, den pittelille frøkna inni den store, grønne, hårete vårfrakken. 

 Og om noen dager, kanskje, vokser du fra liten prinsesse til havens verdige dronning! Sammen med alle de andre dronningene og kongene som spretter opp. Her er det troner til alle!


10 kommentarer:

  1. Kjempefin kandidat, og nydelig bilde! Lykke til:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kathrine :-) Det ble fryktelig mange flotte rosa blomster

      Slett
  2. Nydelig bilde, Maria!

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit! Du har jo en hel rosa X-faktorfinale på din egen blogg. For en samling!

      Slett
  3. Så nydelig liten prinsesse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Villrose. Hun er en liten en. Da jeg gikk en tur i haven i dag, så jeg en rosa Viburnum i full blomst - jeg var så gira på småblomstene i går at jeg ikke så noe annet. Dawn hadde nok kunnet stille i voksenklassen direkte ;-)

      Slett
  4. Åååå vi elsker rødmossen blåveis på vei opp og frem! Mine har kommet bitte litt lengere men dersom de er fornuftige så venter de litt til.. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Første året med denne i haven. Den har for sikkerhets skyld fått en glassklokke for/mot vinden. Jeg vil ikke risikere noe med den...

      Slett
  5. Lekkert!
    Lykke til i X-faktor :-)

    SvarSlett