fredag 19. april 2013

Dramatisk, men optimistisk




Ikke alle dager funker. Dette har vært en av de som krever flere pauser enn innsats. Både inne og ute. Men den gode tingen er at det virkelig kjennes som vår når jeg ute. Plenen begynner å bli litt grønn på de tørreste stedene. Krokusen trenger bare litt mer varme, så kommer den. og tulipanene har stukket sterke blader opp av jorden.

Våririsene svikter i år. Endel er på vei opp, men det er tydelig at den første troppen ble fanget av frosten. Gjennombløte spirer står igjen - de blir aldri blomster. De som er på vei opp nå, har nok bedre forhold i vente.

Først nå kommer noen flere sneklokker. En her og en der. Jeg er ikke venner med Ixusen igjen ennå - så bildene er så som så. Den skal jo ha en ok macrofunksjon - men neimen om jeg husker hvordan.


Sol på Bastøy nå etter at solen er borte her på vestsiden. I morgen satser jeg på bedre forhold - ute og hjemme! Den utsatte Veggeturen - heldigvis lå åpningstidene på Facebook og lovet lørdagsåpent. Da er det håp for Viburnumplanting i morgen likevel.


God helg.  Den lille regnbuen kan vi jo dele!

8 kommentarer:

  1. Nydelig himmel!
    Det kommer alltid en dag i morgen, ren og ubrukt! Også skal vi jo på tur snart...må bare bli litt friskere..fort!

    SvarSlett
  2. Krysser fingrene for at det blir Vegge-tur på deg i morgen :O)

    Bildene dine er fine - med eller uten macrofunksjon og alskens fancy ting - du skriver så fint rundt dem at de når helt inn.

    UnaCita

    SvarSlett
  3. Vakre snøklokken. Slike må jeg ha!!

    SvarSlett
  4. Hyggelig at du vil dele på regnbuen :) Jeg skulle gjerne blitt med deg en tur til Vegge :) Hamamelis intermedia Arnold Promise høres spennende ut, men hvor forskjellig er den i forhold til Hamamelis mollis Pallida? Den siste har jeg allerede og en ringerunde til de mest interessante hagesentrene i Bergen ga det resultatet at det kun var Hamamelis intermedia Arnold Promise som var ny på markedet. Jeg skulle så gjerne hatt tilgang på mange forskjellige a disse lekre vårblomstrende buskene. God helg!

    SvarSlett
  5. Hei! Nydelige bilder og flotte betraktninger. Synd med våririsen. Den er litt lunefull i feriehagen min også, ifjor blomstret den ikke selv om den kom opp, tror det var fordi sommeren før var så kald. I år gikk det bedre, selv om jeg ikke husker fjorårets sesong som spesielt varm heller.

    Litt fint egentlig at noe uteblir en gang i blant, da setter vi enda størrre pris på de lykkelige øyeblikkene som det jo er flusst av i en hage :D

    SvarSlett
  6. Gosh så flotte skyer!
    Ja sant det er deilig nå?
    Gosh! Sååååå deilig med vår!

    SvarSlett
  7. Himmel og hav for noen vakre bilder!

    SvarSlett