fredag 16. mars 2012

Utflukt

Når man likevel er på Torp
med hyggelig formål
og det er bloggerforedrag rett i nærheten

da er det opplagt at man tar en tur innom.

Hageland på Gjennestad hadde hagemøbelsesongåpning. Og de hadde invitert tre bloggere til å holde små foredrag. Det siste om have var vår hensikt med besøket, men vi kom tidsnok til å få med oss Marie fra Fattighuset i Kirkegate i Holmestrand. Veldig bra! Damen har en morsom måte å fortelle tragiske historier på. Og et robust godt humør, later det til, noe som er nødvendig når den første oppussingssjauen før man kan flytte inn tar fire år.  Interiørbloggdame nummer to bekreftet alle mine fordommer mot enkelte segmenter i interiørbloggverden. Anne på Moseplassen snakket om sitteplasser. Hun er like opptatt av sitteplasser som jeg er av stolhaging - jeg trenger vel ikke si at jeg synes det var bra både tema og presentasjon ;-)

Innimellom foredragene var det mat, kaffe, hagemøbeltitting og de evindelige lotterigreiene. God mat var det. Masse frukt. Poeng for frukten, Gjennestad-kafeen! Hagemøblene var jo egentlig temaet, men på den fronten har det ikke skjedd stort. Ikke på mange år. Men pent og ordentlig var det, det skal de ha. Ittalaglass og blomster gikk unna i utlodningen - loddsjefens kone fikk blomster og klem -- og jeg vant også.  En stol. Diiiger. Vanligvis har jeg ikke vinnerlykke, men nå har jeg skjønt det. Man skal ha med seg sin egen trønder!



9 kommentarer:

  1. Heldige du :) Stolen ser absolutt ut til å egne seg for stolhaging. Skimter deilig vårvær i bakgrunnen.
    Ønsker deg ei nydelig helg

    SvarSlett
  2. Guri land så heldig du var som vant denne flotte stolen. En sånn har jeg også lyst på:-)
    Ønsker deg og trønderdama riktig god helg:-)

    SvarSlett
  3. Heldige deg !!!
    Det var deilig stol det.
    Hils og kos dere.

    SvarSlett
  4. Gratulerer, Maria! Og en sånn pen stol da :) Men går det an å stolhage fra en sånn?
    God helg!

    SvarSlett
  5. Høres ut som om du/dere har hatt en fortreffelig dag :-) Gratulere med den flotte stolen! En sånn har jeg også lyst på..

    SvarSlett
  6. Hyggelig å si "hei" til deg på Gjennestad, Maria.
    Og stolen din var virkelig goood å sitte i. Lucky you!

    SvarSlett
  7. Gratulerer så masse masse, en ordentlig godstol til masse stolhaging:)

    SvarSlett
  8. Takk, tusen takk! Vinnerlykke er uvant, men triveltig!

    Stolen er nå gjennomtestet, og vil trenge en fotskammel. Uten er det tendenser til "kroningsstol";-)

    SvarSlett