onsdag 6. oktober 2010

Lavvann og høyvann

Stranden nedenfor huset er langgrunn. Bar sand på fjære og vann på flo, trodde jeg. Men i sommer har det knapt vært synlig sand uansett.  Nå har det vært nordavær en stund, med vind ut fjorden, og sanden ligger og roper på å bli gått tur på. I går var vi ute, Delphi og jeg.

Jeg var på utkikk etter hvor det var best å få ut kajakkene når det egentlig er litt for lite vann, Delphi var på utkikk etter alt. Også fuglene, selv om det er mulig at hun skjønte at det ikke var så populært. Hun ga seg etter påtale iallefall, men det kan ha vært helt tilfeldig. Får se hva som skjer neste gang.
Fuglene sitter på steinene når de stikker opp. Nå er det flust med plass, og god plass til alle. Det hadde vært spennende å se om det går an å finne ut om det er en slags rangordning mellom dem – hvem får sitte når det knapt er sittesteder igjen ved høyvann? Det krever en telelinse! Julegaveønskeliste punkt 1!  Det virker forresten som om skarvene har førsteretten på de største steinene. Fordi de er nordlendinger?? DSC_0292
Jeg liker godt den enorme variasjonen som ligger i langgrunnen. Det gir et helt annet inntrykk i haven med stein og sand, enn det gjør med vann helt opp til vindskjermen.
DSC_0276 DSC_0759
Testdel:
Dette innlegget er skrevet med tekst og bilder i en stor tabell. Det blir spenennende å se om det hjelper mot bildehoppingen. Men det er litt irriterende at teksten bare går over halve siden. Jeg finner ingen funksjon for å slå sammen celler.
Men jeg kan selvfølgelig skrive utenfor tabellen. Selv om det tydeligvis ligger noen andre kommandoer her…  Jeg er ikke i stand til å fjerne midtstillingen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar