søndag 14. mars 2010

Bildet i headingen

Det er ikke noe hvilketsomhelst bilde som pryder bloggen min. Det er et bilde av Strandhuset som er laget for lenge siden. Lenge før vi hadde noen slags drøm eller håp om å kjøpe stedet. På slutten av 70-tallet. Bildet heter Hus i sorg, og er av min mor, Kari Strøm. Det er brukt oljepastell/tørrpastell og måler 23x32cm.

Bildet har en trist historie, som tittelen sier. Huset ble malt den dagen sønnen til de som bodde her, døde.

Originalen er solgt til en dame i Tønsberg. Jeg vil veldig gjerne kjøpe den tilbake, men enn så lenge får jeg glede meg over at det ble fotografert før det ble solgt. Jeg har fått tillatelse til å klusse med det – det er jo mye lenger i bloggheadingen enn i originalversjonen.

 

husisorg

2 kommentarer:

  1. Skjønner godt du setter pris på det bildet som er så knyttet til huset deres:) Og som din mor har malt:) Kanskje du en gang får kjøpt det tilbake:)

    SvarSlett
  2. Ja, hadde vi visst at jeg engang skulle bo i det huset, hadde det nok aldri blitt solgt.

    SvarSlett