onsdag 22. oktober 2014

Ventevegg


Når ting tar lang tid må noe skje! Jeg har laget ventevegg. Engang skal døren bli dør og vinduet bli vindu. Det er når dette rommet er blitt kjøkken.

Nå skal vinduet og døren fylles med utsikt. Ikke til kveldssolen som går ned i vest, ikke til den-ennå-ikke-lagde-verandaen utenfor. Ikke til hekken, veien eller det røde nabohuset heller. Den tid skal komme.  Før den ekte utsikten dukker opp, skal jeg finne passende bilder i den store stabelen som venter på ledig veggplass.

PS:  Kjøkkenbenken er planlagt 96 cm høy. Godt med alt som er unnagjort.
PS2:
Veggmaling er S 0502 Y, om boksen igjen skulle bli kastet før neste maling.
Listene er malt i Cat Key, glansgrad 80.
Gulv: Antigua. 3*

Det har tatt to uker å male. Jeg har hatt lyst til å gjøre det siden jeg flyttet inn i 2010. Det er fantastisk at ME-pausen varer og varer. Tur og maling og tur og tur. Til og med Københavntur har det vært overskudd til. Le Klint-lampen er et av mange velkomne innkjøp. Drømmetilværelse!

11 kommentarer:

  1. Sikkert deilig at alle bøkene er på plass igjen.

    Hvis du ikke er spesielt høy så er vel benkehøyde på 96 cm litt mye?

    SvarSlett
  2. Ja, Åshild, deilig å slippe rotet=bøker overalt! Fikk kastet masse også, når alt var ute av hyllene. Tror 96 er ganske passe, nå er det 90 og det er til å få vondt i ryggen av. Men det er lett å gjøre noe med, da, de 96 cm er bare der jeg har stoppet liksomlisten.

    SvarSlett
  3. Tror jeg super i meg litt inspirasjon til å komme i gang med et eller annet her!

    SvarSlett
    Svar
    1. Til tjeneste! (Du kan få noen artige bilder av malingsbokser og kombo hund/maling om det hjelper?)

      Slett
  4. Så hyggelig å høre at formen din er bra, og at det varer og varer=) Og artig å følge med oppussungsprosjektet ditt=) Gleder meg til å se resultatet=) Nyt kvelden. Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Vibeke. Resultatet kommer om lenge, her er det nok best å være prosessorientert ;-) God kveld til deg også

      Slett
  5. Dette var hyggelig lesning, Maria. Både om kjøkkenplaner og fysisk form.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Elisabeth. Ting tar mindre tid - for tiden.

      Slett
  6. Ja ting tar tid, for oss alle :-)) Vi har mange prosjekter innendørs som vi sliter med å komme i mål med. Mest fordi vi er så mye ute :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Å være ajour på alle fronter, heter vel stress? Det er heldigvis lenge til vinter hos dere, så jeg ser frem til nye bildegleder fra haven :-)

      Slett