lørdag 17. juni 2017

Ikke bare én kastanjeport!


Man kan drømme om mer enn én kastanjeport. Jeg har mange steder som kan trenge port, og tre porter å ta av. I dag er port2 på plass.

Port og en gjerdestump på hver side. Energien holdt akkurat, men den holdt ikke til å rydde og pynte.  Men det er lettere å komme videre når de virkelig enke irritasjonsmomentene ryddes unna.




Ikke bare var det stygt med det grønne hundegjerdet som ble plassert der i all hast. Det var upraktisk å tråkke over - jo kortere ben, jo mer upraktisk.


Skapet er et klenodium. Kan bli, iallefall. Ekte og skittent. Gromøkkete, er vel riktigere. Det kommer til å blir sååå fint - engang. Kanskje snart. Det er mulig at det skal lagres på en litt mindre sentral plass.
















Vaktkiwien er litt mer fornøyd, men det høres ut som om hun mener at det snart er hennes tur til å få det fint. Og det er ikke lett med den digre jordhaugen som ligger foran henne. Men engang skal det bli hekk og stenben skjulte søppelkasser og bueinngang.  Vi drømmer sammen.

Jeg tror forøvrig jeg ligger godt an om noen arrangerer Hvem har mest kastanjegjerdekonkurranse :-)




I kveld skal port2 feires med iskaldt vann! Masse iskaldt vann. Og en latte.  God sommerhelg!

6 kommentarer:

  1. Jeg har ingen gjerder hverken av kastanjer eller noen andre, så du ligger veldig godt an i forhold til meg. Jeg har bare grønne gjerder i form av høye Thuja 'Smaragd'

    Det ble jo veldig flott med port2!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. For å være sikker, setter jeg opp mer ;-) Smaragdene er nok mer effektive for vind enn disse gjerdene - og du trenger effektive sperrer!

      Slett
  2. Du ligger nok an til å vinne ;) Pent og anvendelig. Skulle gjerne hatt, egentlig, men umulig å slå ned stolper med jevne mellomrom her.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle andres handicap kommer godt med i konkurranser! Fint med sten i bakken :-)

      Slett
  3. Ja jeg har jo ikke noe kastanjegjerde.. Men vi har skikkelig gjerde for her har vi 6 barnebarn og 40 meter rett ned i sjøen ;-)) Fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skikkelig gjerde? Piggtråd og strøm? Ha en fin sthanskveld - likevel ;-)

      Slett