torsdag 17. november 2016

Planlegging fra sengekanten

Når det blir mange uvirksomme dager, blir fokus trukket inn til de nære ting. De veldig nære ting. Det er igrunnen bare de jeg får øye på.

Haven fra sengen er et nytt perspektiv i planleggingssammenheng. Plutselig er den bortgjemte rosebuen og den hvite porten sentrale elementer.

Men på bildene synes rosebuen - men porten? Blitt borte!

Bak ivrige jordskokkstengler lever den sitt eget liv, og bidrar ikke til å dra øyet nedover i haven. Blikket glipper opp - til den selvfølgelige utsikten. Jeg vil gjerne at bildene skal være en have foran utsikten.







I dag har jeg hatt utetjeneste.

Ikke så mye - ME-risikoen for tilbakefall, fremover- eller sidefall er overhengende når verden bare er en tynn egg av hverdagsfunksjon.

Tilsammen 25 minutter ble det. Fordelt på fire økter.

1. En med Killer. Vips var alle stenglene meid ned. *Killer=Ryddesag

2. En for å rydde opp Killern og kjøre bil og henger ned på stranden.

3. En for å fylle hengeren.

4. En for å kjøre bil og henger opp igjen.

Det tok en hel dag.


En annen dag kan rosen bindes fast til buen.  Stativet kan flyttes. Spaden settes inn. Lønnen beskjæres. Stener ryddes. Lapper fjernes.

Men det hjelper.  Neste soloppgangsbilde slipper rotet i forgrunnen!

Det gjelder å legge listen så lavt at man nærmest er garantert suksess! Hurra :-)


6 kommentarer:

  1. Små skritt er veien til resultater.
    (Har jeg lært)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin læring. Men utrolig tidkrvende. Noen ganger ønsker jeg med en 24-timers havemakeover. Og vips ferdig! Eller ... kanskje ikke

      Slett
  2. Hei. Å legge listen lavt enkelte ganger er helt ålreit. Får jeg bare gjort litt de dagene jeg sliter, er det en liten seier. Etterhvert blir tingene gjort, selv om det tar litt lengre tid. Ha det godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk, Fruens Flora :-) Disse lave listene, og stille høydehopp over dem, er bedre enn ingen havefremgang :-) Er frustrert over alt som ikke er gjort for tiden - det synes så godt når sesongen er på hell/over.

      Slett
  3. Bra jobba! Greit å ta litt i gangen og kose seg med det man får gjort. Resten kan vente til en annen gang. Ha det godt. Hilsen fra Liv

    SvarSlett